همایش حُسن تلاوت قرآنکریم قاریان ممتاز کشور، در فراه برگزار گردید
 
فراه داټ کام
خبری، فرهنگی، اجتماعی، معلوماتی و...

فرهنگ

همایش حُسن تلاوت قرآنکریم قاریان ممتاز کشور، در فراه برگزار گردید

فراه (پژواک ٤ دلو ٩٢ ): اولین همایش بزرگ حُسن تلاوت قرآنکریم با اشتراک قاریان برجسته کشور از چند ولایت، در ولایت فراه برگزار گردید.

 این همایش بتاريخ  ٣ دلو به ابتکار مدرسۀ دینی جامعۀ الهدی در شهر فراه برگزار گردید.

سید عبدالقیوم آغا رییس مدرسۀ جامعۀ الهدی به آژانس خبری پژواک گفت، که برای این همایش از سوی آنها به قاریان ممتاز سراسر کشور دعوتنامه فرستاده شده بود؛ اما به دلیل سردی هوا و نا امنی، تنها قاریان برجستۀ ولایات هرات، نیمروز، غور و فراه اشتراک کردند.

وی گفت، که هدف راه اندازی این همایش که دها تن از قاریان، مقامات دولتی و صدها تن از شهروندان فراه در آن اشتراک ورزیدند؛ تشویق جوانان و مردم به آموختن علم تجوید و حُسن تلاوت میباشد که در افغانستان کمرنگ شده است.

سید عبدالقیوم آغا افزود، که در این همایش چهار قاری بشمول عبدالقدیر امینی استاد دارالعلوم عالی هرات و یکتن از قاریان برجسته کشور به نمایندگی از ولایت هرات شرکت کردند.

موصوف افزود، که قاری سیداحمد حسینی رییس دارالحفاظ الشفاء به نمایندگی از ولایت غور و قاری حنیف حنفی استاد دانش سرای حضرت عمر فاروق (ض) از ولایت نیمروز شرکت داشتند.

در این همایش ٥ تن قاریان ممتاز ولایت فراه نیز شرکت داشتند.

در این محفل یازده تن از قاریان برجسته چهار ولایت کشور هر کدام به مدت پانزده دقیقه با آواز دلنشین آیات قرآنکریم را تلاوت نمودند و همچنان در جریان این همایش سرودها، نعت ها و سخنرانی ها نیز صورت گرفت.

قاری صفی شیخ القرائت در مدرسه جامعه الهدی پیرامون اهمیت علم تجوید گفت که اکثر علما و مفسرین متفق هستند که: "خواندن قرآنکريم به تجوید؛ فرض عین است."

وی افزود :"آموختن علم تجوید، فرض کفایی است."

در عین حال استاد محمد ابراهیم خلیل موسس و بنیانگذار روش آموزش علوم قرآنی اعجاز در افغانستان و یکتن از قاریان که در این محفل اشتراک کرده بود به آژانس خبری پژواک گفت، که برگزاری چنین همایشات باعث میشود تا از یک سو مردم و جامعه ما با قرآنکریم اُنس و محبت بگیرند و از سوی دیگر باعث تشویق و ترغیب قاریان نیز میگردد.

قاری خلیل افزود، که برگزاری این نوع محافل باعث آشتی جوانان با قرآنکریم شده و آنها را تشویق میکند تا تجوید را فرابگیرد و زندگی خود را قرآنی بسازد. و در نهایت سبب انقلاب قرآنی گردد.

سید عبدالقیوم آغا گفت که مدرسۀ دینی جامعه الهدی در سال ١٣٨٤ در شهر فراه تأسیس گردیده است؛ و فعلاً در بخش های قرآئت، حفظ، ناظره، فنون، تخصص در حدیث، تخصص در فقه و فتواء، فعالیت دارد و بیش از ٥٠٠ شاگرد اناث و ٧٠٠ شاگرد ذکور در این مدرسه مشغول آموختن هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب